Home » Preventie & tips » Tips voor omgaan met burnout

Tips voor omgaan met burnout

Om het tij te keren en verdere spanning, vermoeidheid en uitputting te voorkomen, is het van belang de signalen van uw lichaam te herkennen en er vervolgens iets mee te doen. Vaak gebeurt dit niet en dat is de reden dat de situatie onnodig uit de hand loopt en u een burnout ontwikkeld. Als u weet in welke fase u zich bevindt, eventueel aan de hand van een diagnose van uw arts, kunt u op de volgende pagina’s tips vinden om in de verschillende fases met uw klachten om te gaan.

Als u een burnout krijgt, heeft uw omgeving hier ook mee te maken. Voor de omgeving is het belangrijk te weten dat zij wel degelijk een ondersteunende rol kunnen spelen. Niet iedereen is hetzelfde en dus zullen niet alle tips voor iedereen van toepassing zijn, maak gebruik van de tips en adviezen waar u iets aan denkt te hebben voor u zelf of voor iemand die u ermee kunt helpen in uw omgeving.

burnoutEr is heel veel informatie te vinden op internet over burnout maar vaak alleen gericht op degene die een burnout heeft. Maar…. een burnout heb je niet alleen! Daarom bieden we hier ook tips en adviezen aan mensen die in hun directe omgeving iemand hebben, een partner, broer, zus, vriendin, vriend, zoon, dochter of collega, die met burnout klachten te maken heeft.

Op onze website hebben we veel informatie over burnout maar we kunnen helaas niet alles wat er te weten valt over een burnout hier kwijt. Daarom hebben we een pagina met relevante boeken. Hier vindt u boeken die de moeite waard zijn om te lezen wanneer u zelf of iemand in uw omgeving te maken heeft met een burnout. Deze boeken bevatten naast herkenbare verhalen ook veel informatie en tips om signalen van een burnout te herkennen, ermee om te gaan of een burnout te voorkomen.

WP-Backgrounds Lite by InoPlugs Web Design and Juwelier Schönmann 1010 Wien